Bloggens uppkomst

Denna bloggen är ju skapad för att Jakob sa att han kommer sakna mina Anna-meningar, efter att jag slutar på Ica och drar till Australien.

Har inte skrivit någon Anna-mening än, dumt att skrämma iväg folk i så tidigt stadie kanske...Men den som väntar på något gott, väntar ju alltid för länge, så attäää.. Så är det.

Men ialle fall så satt vi i fikarummet o bollade idéer, jag säger att jag får väl fixa en bloggjävel då för i helvete, och då är jag inte en "bloggbrud", har varit väldigt anti, tycker de e rätt löjligt och lägga massa tid på å skriva massa skit...?
jajje men, här vänder vi kappan efter vinden. :O

Jag lovade ialle fall Jackiboy att jag skulle ordna en blogg, detta det heta samtalsämnet i fikarummet (när jag o Jakob fikade då vill säg).
Det andra stora problemet/frågan blev, vad ska den heta?
Någon tyckte ditten o *itten, någon sa IcaAnna, men då tyckte jag, nej det kan den ju inte heta, jag kommer ju att utgå ur sortimentet och IcaAnna (även om jag tillhör kategorin inventarierna) kommer snart vara ett minne blått.
Efter att gnagt runt denna mening i huvudet ett antal timmar, slog det mig. "utgår ur sortimentet" fan va bra! Och tänkte att "i Annas huvud", kan det hända mycket sjuka grejer, och det är det dom på jobbet brukar sucka och skratta åt,så saken va biff, namn o liknande klirrat!

Började spinna vidare på hur headern skulle se ut.
Med tanke på att jag själv inte skulle vilja va med på bild o puta med läpparna och göra nördiga poser, var nu min idé uppritad i huvudet!

Jag ska rita!
Och detta blev det.
Jag ligger på ett gäng konservburkar/läskburkar, vad man nu än vill att det ska vara. Och gör såna fina ego pose bilder på burkarna. Så jävla ball idé, om ni frågar mig. Så en natt satte jag mig och ritade! Och ni ser ju själva hur för jävla bra det blev! Sen slog det mig att jag var tvungen att ha en profilbild med, så då fick det kladdas ihop en sådan med. ;)

Sen var ju idén att jag bara skulle ha ritade bilder att lägga upp...men som sagt länge leve appar, som gör tecknade bilder, för vem fan har tid o rita hela dagarna...

Här har ni lite bilder från när jag arbetade fram min header.
Från idé bilden till färdig.
(och dessa är ju ritade, så jag slipper använda min app) Gud så trevligt!

 

Kommentarer
Postat av: Emelie

DU ÄR GRYM ANNA!!! KOMMER ATT FÖLJA DIN BLOGG SLAVISKT!!!!

Svar: Tack Emelie, kul att du gillart ;P
Anna Petersson / Ica-Anna

2012-12-03 @ 13:12:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0