Frågan är hur säger man Hen?

Happ, funderat igen.

Har väll varit en jäkla diskussion om detta ord ”hen”. Tänker inte sitta här å dra en ramsa om det, tycker förvisso att det är rätt löjligt...

Men skit i det!

Den stora frågan är ju då, om detta ord ska vara så jumlans allsmäktigt, å användas så att allt ska va så himla jämställt osv osv. Borde ju detta ord bli internationellt, kan man ju tycka kanske?
Vad ska man säga om jag nu skulle vilja använda detta ord (får man ens kalla det för ord?) i Australien, lär ju inte göra det, men jag måste ju alltid fundera..
Ska man säga ”shem” eller?

Googlade lite innan, hittade lite olika saker, som folk tyckte...men då tycker jag nog ”shem”.
Fast mest tycker jag att man ska använda det som man använder nu ”they”, fast om man ska ha en så kallad direktöversättning...funkar väl shem ganska bra. Detta tycker jag ju säkert för att jag kom på shem själv givetvis.

Jaja nu orkar jag inte fundera över detta sjukt ointressanta, asa löjliga, får ta å göra något annat!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Haha du är för jäkla skön!!!:)

Svar: Ahahahaha
Anna Petersson / Ica-Anna

2012-12-04 @ 21:45:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0