Inget gör en mer lycklig än att göra andra människor glada!

Idag har jag varit över hos Fru Dahlberg. En pigg gammal dam, som är himlars snäll och trevlig.
Var över där i somras och sa hej.
Vi kom då fram till att hon saknade stift till sin vinylspelare. Hon tyckte det var lite tråkigt att hon inte kunde spela sina gamla skivor.
Jag lovade då att fixa ett stift till henne. Har nu haft det liggandes här i flera månader. Tiden har inte räckt till att gå över...
Så jag tyckte att det nu var lämpligt att gå över till henne med en blomma och vinylstiftet, som en liten julklapp.
Jag och hennes dotter som var där och hälsade på fick satt dit stiftet, och lyssnade igenom lite skivor.
Det värmde i hela hjärtat när man såg Fru Dahlberg stå å gunga med till musiken och njuta av tonerna som for ut ur högtalarna. Hon var så tacksam. Hon ville absolut betala för stiftet, men jag insisterade och tyckte att lite kaffe räcker gott och väl till. Att få göra någon glad betyder mer!
Så kaffe och kakor och lite bananlikör från Teneriffa blev jag bjuden på.

Men sen var hon så underbar att hon gav mig hennes Ray Charles skiva. Hur snällt var inte det? Jag blev så glad! Så man kan säga att vi gjorde varandra väldigt glada. :)

Finns väl inget som gör en lyckligare i själen än att göra något för en annan människa som gör de glada!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0