Sagt upp mig från Ica..

Shit nu börjar verkligheten komma ikapp en!
Idag sa jag upp mig från Ica. Så 31 januari är sista dagen jag kommer att jobba på Ica..för alltid.
Får jag inte tjänstledigt, för att ha slitit min arma kropp där i nio år, så tänker jag då inte sänka mig så lågt att jag kommer och kryper på mina bara knän och frågar om jobb efter att jag kommit hem från Australien...eller? Tja man vet ju aldrig i och för sig...

Hade jag ändå stannat till hösten, hade man ju kunnat ha 10 års jubileum...haha fy låter nästan tragiskt ändå va.
Men denna underbara personal som finns på detta ställe! Det är min lilla familj som jag lämnar *snyft! Love you all!!
 
Men verkligheten börjar komma ikapp, med lite spänning, panik, glädje och allt va det nu känns som..det är inte långt kvar nu! Om 2 månader och tre dagar sitter jag på ett flyg...jag som inte har flugit längre än till Barcelona.
Vad underhåller man sig med på ett flyg i över 24 timmar? Ja jag vet inte, lär ju inte vara någon man kan dra roliga historier med heller..min humor är inte den bästa så att säg..skit.

Det läskigaste är nog ändå inte att flyga dit, de är ju lugnt. När jag kommer dit har jag pengar så jag klarar mig ett tag. Men tänk om jag inte hittar något jobb!
Boendet är inte riktigt 100 än heller, men förhoppningen är att få bo hos en kompis kompis, det första. Annars får jag väl ta in på ett hostell.
Så det läskigaste är att sen återvända hem...det skrämmer mig helt klart mest!
Inget att återvända till.
Inget boende, inget jobb, inga pengar om allt går åt helvete...ush nära magsår på den tanken alltså!
Så nu skiter vi i det! Det kan som sagt inte gå värre än att det går åt helvete och då får man hitta en väg ur det, på bästa sätt. Gäller att vara positiv!

Och jag tror att jag kommer fixa detta galant!
Värsta är väl engelskan då..gör ju bort mig heeeela tiden!

Det första jag gör när jag ska kontakta den person jag kanske skulle kunna få bo hos (är en kille) är följande...

Ska skriva och fråga om han kan tänka sig en inneboende ett litet tag, som kan vara en lietn guid ocg hjälpande hand...typ.
För att INTE göra bort mig kollar jag min lexikon app..ska döda den appen! (tänkte skrivit recident inann jag kollade appen, hade nog blivit bättre)
När jag skrev in inneboende kom detta alternativet upp först, ”internal” och jag tänkte jaja, så heter det väl då...men det känns inte riktigt rätt.

Så detta skrav jag..
bla bla bla..having a internal for a while? And maby be my guid and my helping hand.

Hahaha ja, jag bjuder på den. Alltså det kändes inte rätt när jag skickade iväg det, att det hade någon helt annan betydelse.. nåväl. Jag kan knappt formulera mig vettigt på svenska så attää...jag var tvungen att fråga min kompis, hon som känner killen om det lät ok det jag skrev. Och att jag säkert hade skrivit något med en helt annan betydelse..
O ja hon flinade lite grann så att säg, när hon läste det.
Skickade efteråt och sa att jag menade lodger och inte internal till han. Så att han inte tror att det är värsta perversa aset som vill bli hans inneboende haha

Jaja man kan inte vara bra på allt!
Jag kommer bara säga massa fel saker när jag är där...tänk om man gör bort sig på en arbetsintervju!
PINSAMT!!

Men jag lovar att dela med mig av de också om det skulle hända! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0