Anzac day

Ok idag är firas det anzac day, typ någon form av att de hedrar folk som var med i 1-2-världskriget, koreakriget o allt vad det hör till.
 
Jag är fortfarande inte helt 100 så att säga, fortfarande är inte rösten helt tillbaka, hostar fortfarande är snorig och så vidare... Laura sa att hon haft bronkit = struprörskatarr. Känns som att det passar ganska bra inpå mina fina symptom och som det brukar vara...kanske ska gå till en dokter, fast jag hatar dokters...jag tror fortfarande starkt på att varm mjöl och honung is the shit haha
 
Men efter att ha legat inne i två dagar, jag ligga inne i två dagar, ni kan ju ana hur rastlös min själ var!! Funderade lite på om man skulle dra sig in till stan och titta lite. Det var en stor parad där folk som har varit med i kriget/n (de flesta har ju dött) var med, och annars var det typ deras barn eller barnbarn som bar upp medaljerna som de fått, typ.. såg det på Tv:n. Ja till paraden skulle jag ju inte hinna in till, satt med min varma mjölk med honung i soffan, telefonen ringer, det är Laura! Hon vill in till stan, undrar om jag vill följa med! Ja visst..så en typ timma 1.5? jag är inte den snabbaste på att duscha och skit(a) haha nä men att göra ve mig...(alltså iordning mig, ni som inte är från landet). Sen kom jag inte ihåg av vilken av mina 5 väskor som jag hade nycklarna..jag har ju faktiskt inte använt dom på två dagar!!! Hur ska man komma ihåg vilken väska man hade senast?? Daaa. Men till slut hittade jag dom, och vi var väl inne i stan vid ett tiden kanske??
 
Så här kunde folket se ut som var med och marscherade i tåget/paraden.. mycket smygfoton på folk har det blivit idag känner jag..
 
Vi gick till Hyde park, där de hade lite folk som sjöng och typ en mini sympfoni orkester eller vad man nu kallar det...Hann dock inte se så mycket, de var tydligen klara närvi kom, men hann höra lite.
Jag måste säg att jag typ älskar att  snutarna har skinnjacka på sig här.. och jag kan inte vänja mig vid att det heter leather jacket, jag vill ju säga  skin jacket, men det är ju tydligen  "hudjacka"...fast igentligen är ju skinn hud..men kanske inte människohud?? aa ja jag blir så förvirrad!!! borde det egentligen inte kunna heta båda då??
 
 
Vi gick genom Hyde Park och stötte på Captain Cook. Lauras första tanke var jag vill sitta i hans hand"...mmm och har du tur kanske tummen passar perfekt i röva på däk! ;)
Det som alla undrar nu. = Nej, hon försökte inte klättra upp!
 
 
Sen såg vi en kyrka, Jag vill ha kort på kyrkan!
Asså dessa Asiater är väl ändå en ras för sig eller vad man ska säg. Dom och deras kameror! Vi var påväg mot kyrkan, en asiat stoppar oss, och vad vi tror är att han vill att vi ska ta ett kort på honom och typ kyrkan i bakgrunden. (Hans flickvänn fyller tydlien år och han ska skicka en hälsning)
Men så enkelt som ett litet snabbt foto, nej nej, Han vill att vi ska filma när han står och håller ett papper med en bild på sin tjej och där det står HBD typ, haha. Det kör en lastbil förbi och han typ "oh nooo" och gör om det..haha Ja Jag sa Laura det får du ta! (Jag hostar ju, så skulle jag stå där och filma skulle det ju ta en evighet för att slippa snor och hostande...Men medans Laura filmade asiaten tog jag ett kort på hela händelsen.
Så här såg det ut.
 
Sen tog vi lite kort på kyrkan, sen såg vi att man kunde gå in...hmmm tror vi missade skylten där det stod no camera...men vi tog utan blixt, så det kan väl inte störa? 
Det är jag o Laura och asiaterna...frågan är väl att dom kanske respekterar skyltarna??
Så detta är kyrkan eller katedralen...
 
St Mary Cathedral
 
Detta är utanför, ibland undrar jag hur blond Laura är, hennes kommentar om pojken till höger "men varför håller han i en iPad? ...det är en sån krittavla, eller vad det kallas..! "ahaaa, ja men det ser jag ju nu att han håller i en krita!" ......no words!!! hahaha
Måste givetvis vara ifrån just denna statyn som iPaden uppkom ifrån!?
Här sitter jag troligtvis och berättar för grabben att om ett antal år framöver, använder vi inte krita och en svart tavla...vi använder något som kallas iPad..då slipper vi det skrikande ljudet som uppstår mellan krita och tavla gubbelille, du behöver heller inte gå personligen och visa ditt meddelande, utan du kan sitta och käka chips i soffan och pluffs så var det hos den som skulle ha det...Visst är det magiskt!! bla bla bla skämt och sidor..
 
 
Vi gick förbi en superhög byggnad som vi ville ta kort på..jag fick inte med hela....
 
Jag gjorde ju ändå mitt bästa!...hoppas ingen har kissat just där jag la mig...
Denna bilden är ju för härlig! Ser ju ut som jag är tannalös eller något, men ni kan vara lugna..jag har alla tänder i behåll!!
 
Sedan drog vi ner till Darling harbour, drack varsinna två glas vin i solen, Har varit en fantastisk höstdag här i Sydney så jag är glad att jag pallrade mig ut!
Här har vi Laura den blonde!
Anna den stumme..
 
Sen skulle vi åka till Miranda och handla (dom har öppet till nio på torsdagar, och även idag fast att det är en public holiday)
Men vad vi inte tänkte på var att vi satt på tåget som går mot Waterfall..I Loftus, stationen efter Sutherland, där vi hade behövt byta tåg, säger Laura..Fan vi är på fel linje! vi har åkt för lång..Jag typ helt inne i min telefon. Oj fan. Vi hoppar av, tar en 20-25 min promenad tillbaka till Sutherland...Sen går vi på Tåget mot Cronulla..kikar runt lite..åker hem.
Kommer hem Wes har folk över...Jag tar ett par öl med dom..sen sitter jag här...
 
Ahhh just de denna kvinnan hade sån jäkla nice fjäderhatt!! var tvungen att smygfota henne lite..
 
 
Ok vissa har tydligen lite problem med "Anna-ord"
Så en liten ordlista
Dokter=Doktor ----ganska givet!!
Säg= Säga---- givet!!
Hoppemackor=Rostatbröd---sjukt givet!!---har jag dock aldrig skrivit men det kan ju komma...
 
 

Sen att jag inte kan stava de e ju en annan sak...men de heter DOKTER!! (tycker jag)
Något mer som är oklart?
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Jimmy

Hitta en DOKTER nära så du kan ta CYKLEN men passa dig så du inte glömmer NYCKLEN. Och om du nu inte glömmer NYCKLEN får man ju hoppas att de inte BYTTAT lås. Nu kommer jag inte på nåt mer att säg..KNULLE..hej ;)

Älskar dig ändå och tycker dina ord är charmiga <3 <3

Svar: Hahahahaha...jag vet vad som väntar när jag kommer hem...mobbning av ordval...Älskar dig också ändå fast att du är på mig och MINNA ord hela tiden ;P <3 <3
Anna Petersson / Ica-Anna

2013-04-25 @ 20:24:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0