Busking

Idag har jag provat på busking för första gången i hela mitt liv. Min plan var tunneln från Centralstationen som leder till George street. Men tyckte det redan var massa folk där, så jag gick ut vid en utgång. Typ där man kan gå till Darling harbour. Första halvtimmen tror jag gav 0 cent. Sen så tog det sig, fick ihop lite cent och en kille sa att jag hade en fantastisk röst. (Vilket givetvis stärkte mig lite, jag hade noterat att han suttit en bit ifrån och lyssnat.)

Sen beslöt jag mig för att kolla läget i tunneln igen, frågade utanför en frisersalong om det var ok att buska utanför, han sa att det är ok, så länge det inte är för högt ok pga hans kunder. Sa att då är det bäst jag går vidare, för jag kan inte sjunga tyst. Hittade ett fint litet ställe i tunneln där inne satt och där det inte var ngn i närheten.

Låtarna jag körde var

Feeling good
Hit The road Jack
Knockout on heavens door
Leading to you
Friend like me
Rolling and tumbling
The beginning


Dessa låtar körde jag om och om igen, i 2,5- 3 timmar.

Jag trodde jag hade fått ihop ca 20-25 dollar. Men de visade sig att jag lyckats få ihop hela $42,55 alltså cirka 300kr

Måste säga att jag är nöjd över mig själv att jag vågade och att jag faktiskt fick mer än vad jag hade hoppats på :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0