Fredag om 3 veckor är jag hemma

Fortafarnde hes, kan dock prata, känner mig fortfarande lite vissen..har inte ansträngtmig allt för mycket idag. Tog en promenad till Sutherlad till Banken och förde över lite pengar, hörde hur det funkar med att säga upp kontot och så vidare innan jag drar hem och allt sånt tjofräs och sedan gick jag hem igen...
Typ tvättat lite..
 
Asså är så nöjd över mitt beslut att jag ska åka hem. Bästa beslutet jag har gjort!
Här e kallt som fan på nätterna! Jag sover i tjocktröja, tights, sockar...inte fan hjälper det..vaknade 100ggr inatt av att jag frös som en gnu!
 
Sen ska det bli skönt att lämna denna "öppneheten" av vad som gäller alkohol och droger... tror inte det finns något som heter alkoholism här i detta landet. Komma full till jobbet är vardagsmat? Snackade med Laura om det igår, hon hade lite härliga praktexemplar... Dra linor helt öppet... Ja jag tycker det är konstigt!
Har aldrig vart så nära knark som jag har varit här, känns som att det är en helt annan attityd till sånt här. Jag har aldrig varit med om det hemma i Sverige att dom drar linor helt öppet på fest och sånt. eller umgås jag bara med fel/rätt folk?
Men man får ju ge lite heder till folket att de är så givmilda. delar upp de dyrbara vita pulvret i så många linor som de är folk, (ja här frågar man tydligen inte först om man vill ha utan här tas det förgivet?) En vänlig själ som räcker fram en ihoprullad $5 sedel.."Här, din tur" och man typ "ähhh nej tack". Det är ju inte så att folket tjatar att man ska ta, dom blir mer chockade att man inte vill ha.
 
Det närmaste jag har varit knark förut är att jag suttit jämte en som rökt på, jag har aldrig provat själv. de ända jag testat är alkohol och cigaretter.
 
Fattar inte grejen, lägga runt $300 för lite vitt pulver...nä jag har tänkt på detta i flera veckor här nu, kände jag behövde skriva lite om det..
... man ska också micra tallriken så den blir varm innan man lägger kokset på tallriken, så att vätskan försvinner och så att det blir fluffigare...är det bara jag i hela världen som inte vet sånt?Vet folk sånt? Är det för att jag är så sjukt ointresserad av sån skit?
Jaja nu vet man det med.
 
Kanske att jag fick för mig att skriva om detta idag pga att jag inte har rökt på tre dagar nu... hade ju varit så jävla gött med en cigg så herre min själ...men NEJ!!!
Dom ligger fint i hyllan.. (måste ha hemma annars får jag panik och blir bara mer röksugen på grund av att jag inte har...så skulle de va...så kan jag lugnt och fint gå och ta en cigg.)
 
Jag säger hej och välkommen till mitt nya beroende... Extra Professional sugarfree gum...men fan dom tappar ju smaken typ på en gång!!
 
Ja men de va väl de jag ville ha sagt idag...
Jag känner mig iallafall ganska nöjd med att min största lasst är Extra Professional.
Men fasar för nästa öl kväll... ÖL+CIGG = Jävligt gott!!!  = BIG NO NO!!!
 
Klappar mig lite själv på axeln och tycker att jag själv är lite utav den bästa som vandrar på denna jord...kan ju tänka mig att minst 85% tror att jag provat åtminståne att röka på? ha ha skenet bedrar!!!
 
 
.......faaaaan Laura ringde, hon vill att jag ska följa med henne ut....pallar jag trycket att gå ut utan att röka....får lura på detta asså...
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0