Soluppgång i Cronulla

...en dag efter!!
 
Detta hände igår, jag bloggade från mobilen...men det gick tydligen inte. Kan ni se ett blogginlägg ifrån igår?? Nä inte jag heller!! Jag blir så ARG!
 
Ibland när man bloggar från mobilen står det precis som igår att det inte publiserats, sen helt plötsligt finns det typ 3 likadana inlägg. Snacka om tjötigt!
 
Men som tur var fanns det jag skrev igår kavar på mibilen, så jag kopierade det och mailade det till min mail. Så jag får väl klistra in det här nu istället.
 
 
(MÅNDAG 29 APRIL)
Idag gick jag upp kl 5 i morse för att ta tåget till Cronulla kl 6 ifrån Kirrawee. Är ju en liten bit att gå, så traskade iväg runt 20 över. Dock gick jag onödigt fort! 
Så i Kirrawee gick jag in och köpte en cappuccino, som jag kunde slurpa i mig innan tåget kom.
 
Väl på perrongen blev jag sjukt stressad, för att jag såg att det  började ljusna bort emot Cronulla hållet! Min tanke var "men va fan 06:28 ska solen gå upp!! Har jag gått upp så här tidigt nu och det inte är tillräckligt tidigt?"
 
När jag kom till stranden var det typ ljust, och jag tänkte FAAAN ser det inte lite dimmigt och molnigt ut där borta? Röv, jag har missat det!!
 
Jaja jag var där, himmeln såg ju ändå fin ut så jag tänkte att lite bilder kan jag ju ta en då.
 
Asså jag är ju så trög!!
Det är väl klart att det blir ljust i horisonten innan solen "kommer fram" men liten tjej som jag är har inte tänkt så långt. Så helt plötsligt dök det ju fram en liten sol bakom horisonten! LYCKA!! 
Så vackert! 
Tog lite (eller ganska många) kort och tog sen och åt bacon och ägg frukost vid stranden och kände hur solen blev varmare och varmare!! Lovely!!
 
På kvällen eller vid 5 tiden (de är väl inte riktigt kväll) åkte jag  till Cronulla igen, nu följde Laura med. 
Vi skulle se om man kunde få lite fina himmelbilder när solen gick ner också. Blir ju inte så man ser den gå ner bakom horisonten, men de blir ju lite fina bilder ibland.. 
 
Så här har ni lite bilder från soluppgång och solnedgång 
 
(Vad hände? hur blev texten så här stor? Jaja skit samma!))
 
Här Har den börjat komma fram!!
 
En modellMås ville va med på kort här ja!
 
Kände här att jag hittat ett perfekt ställe att ta kort ifrån, en stor klippa som man kunde stå under, där det hängde ner lite fina växter...Sprang dock ut där ifrån när jag tittade upp och jag såg hur mycket spindelnät som helst!! Hjärtklappning på hög nivå!
Tur att man är snabb som blixten, för jag hann inte se någon spindel!
 
Här har vi ett par bilder från kvällningen, bilder från hamnen i Cronulla.
 
Himmeln var ju fin :)
 
Idag har jag hittat ett jobb i sverige jag har sökt, har sökt några stycken nu...

Fan min röst är inte helt 100 än! Satan! kan ju inte yla ju :(
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0