Länge leve Singapore Airlains

Att vara diabetiker ska ju inte vara smidigt. Men nu ska det vara löst!

Som jag berättat väger min årsförbrukning av insulin 8kg.
Samt mina blodsockerstickor 4-5kg.
Dessa saker MÅSTE gå som handbagage pga att de kan bli obrukliga om det blir för kallt.
Detta betyder givetvis 12-13kg handbagage = överlass!!

Ringde i fredags till flygbolaget Singapore Airlains och berättade läget. Hon jag talade med, var super trevlig och hon skulle ta reda på hur vi kunde göra, om jag fick ta med två handbagage osv och återkomma idag.

Så idag ringde hon upp, hon sa att jag skulle ta insulinet i en väska och de andra tillsammans med mina andra saker.
TACK SÅ MYCKET! Guld värt att få prata med en trevlig människa som hjälper en på bästa sett, som även berättar att om jag när som helst behöver någon mat kan jag bara säga till :)
Kan bara ge plus poäng till detta bolag!

Har även mailat och berättat läget angående överlass till security på CPH så det inte blir problem där.

Känns som de mesta börjar bli löst..

Har även ringt Skatteverket och kollat hur jag gör med deklarationen.

Annars har jag fan inte fått gjort mycket idag... Detta har jag fått gjort.

* Kollat förra veckans avsnitt av Fråga Olle dokumentären. (Det ska finnas folk till allt, eller folk till häst, som häst?! Ja jag vet inte) gnÄäÄäÄääg
* Pantat bukar
* Växlat in mynt som legat o skräpat
* Lämnat Sweden Rock magasin tidningar och lånade cdskivor hos syrran
* Dumpat mat hos mamma
* Flyttstädat klart sovloftet
* Lyssnat på KISS destroyer, The best of R.EM och Nationalteatern.
* Hängt upp tvätt, slängt in en ny maskin tvätt.
* Lämnat över mina tre babys Fender, Levin & Morgan till min moster. Får se om jag kan hitta någon billig att köpa i Sydney sen.

Alltså inte hunnit med så mycket som jag tänkt.. Denna dagen har bara galopperat iväg... Hmm

Kafferasten är nu slut, back to work!

Funderar på när jag ska outa mitt andra "practical joke" ... Ska jag vänta tills imon tro...
Finns bara en på jobbet som vet vad jag gjort... (Hoppas jag)


Ett tomt och rent sovloft, inga mer bulor i huvudet efter man suttit uppepå så att säg..
Skulle varit ett torn på taket tycker jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0