Backstage på Apoteket

Idag var jag på Apoteket och skulle kolla hur mycket medicin och tillbehör det blev i volym.

Svar: alldeles för mycket, fast ändå rätt.

Det var en brunlåda med insulin. I en ungefärlig storlek som ett handbagage. Saken är den att bara detta vägde 8kg..!! Alltså mer än vad det får väga. Sen slog det mig att teststickorna som låg i en annan påse får inte häller nå temperaturer minusgrader. Alltså detta behövs också åka som handbagage..

De andra två pappåsarna med kanyler och teststickor vägde också 8kg tillsammans.

Så väger resväskan 5kg har jag bara 5kg jag får packa...
Blir nog till att ringa flygbolaget och kolla vad man kan göra, om man kan betala för extra bagage och kolla hur jag gör med det som måste gå som handbagage.

Sen även ringa ambassaden och kolla om man får bryta förpackningarna, eller om de måste vara i original och obrutna förpackningar.


Idag var även näst sista dagen på jobbet. Så vissa har jag sagt hej då till, som inte jobbar imorgon.
Bjöd även på en avskedstårta idag. Den var god sa dom. Så de va ju bra de!



Här är min lille chokladtårta jag bjöd på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0