Fest på studentbåt, ute till havs

Ok blir inlagg utan Sv. bokstaver igen..
 
Igar var jag och Emma ute till havs.
Hennes flatmate, som ar fran schweiz, ar har och pluggar, tror han studerar engelska.
Han klass/skola? skulle i alle fall ha fest pa en bat. Aker ut och forbi operahuset osv, en tur pa 2h tror jag.
Han kopte i alla fall varsin biljett till oss sa vi kunde folka med o partaya loss.
 
Sa efeter vi hade varit hos mig och jag gjort mig i ordning, akte vi hem till Emma dar hon bor i Bondai, sa hon kunde gora sig i ordning.
Sen kom hennes flatmate hem, Seb. Sa efter han var klar drog vi och kopte lite ol, och akte till en park dar vi motte upp hans skolkamrater.
 
Det blev lite stressigt dar ett tag, vi trodde att vi skulle missa baten, sa vi typ gick fort som fan fran Town Hall mot Darling Harbour. Det borjade regna...sista biten sprang vi!!! Viste fan inte om det var svett eller regn eller blandat, troligtvis blandat..
 
Men sa har lycklig var man nar man kom upp pa dack, blot och trott som en gnu!! Konditionen ar ju som vanligt inte pa topp!!
 
 
Majoriteten var nog Spaniorer och folk fran Asien annars var det lite blandat, fran bracilien till kroatsien till nagot land jag inte kommer ihag namet pa och aldrig har hort talas om .Men det var Jatte kul!
Det basta jag vet ar att traffa nya manniskor och prata med framlingar.
 
 
Har aker vi forbi operahuset. Blev dock lite ledsen, trodde att det skulle vara lite mer upplyst...men men
 
 
Nar baten kommit i land sa gick vi till nagon bar, typ George street tror jag vi va pa, inte riktigt saker..
Dar var ett liveband som spelade pa ena vaningen.
Pratade med lite olika random folk, hade sjukt kul.
Slutet av kvallen satt jag o pratade med dessa tva. Trevliga gubbar.
Dom var tydligen ute pa turne eller nagot.
Han sa att jag skulle kolla in "Devon Allman", album : TURQUOISE Sa det har jag kikat pa idag lite snabt, var val inte hlet fy skam. Sa sa jag till han att han borde kolla in min. Haha
 
 
Klockan tickade. Jag och Emma gick ock kakade pa burker king, eller hungry Jack som det heter har.
Tog det forsta morgontaget hem. 05:30 taget skulle varit i Sutherland 05:58, sa 06:30 skulle jag i alle fall vara hemma..
Men givetvis somnade jag pa taget, vaknar upp pa slutstationen, Cronulla. (Minns inte om det var nagon som sa till mig att det var slutstationen eller om jag vaknade till sjalv) Gick ut ur taget, kollade pa skyllten, tog ett tag innan jag fattade vart fan jag var.. "Cronulla, vart fan ligger det?!....ahaaa jag ar har!!"
Bara att satta sig i taget igen och vanta pa att skulle kora tillbaka.
Sjukt nara pa att slockna igen..ok Kirrawee, en hallplats kvar, somna inte!! det var det anda jag tankte pa. Fan kul de hade varit om man akt fram och tillbaks mellan Bondai och Cronulla hela dagen!!
Och jag blir sa javla irriterad, for saken var den att jag kannde ju att jag var pisstrott, sa jag satte mobilen pa larm, 8min innan taget skulle vara i Sutherland, sa att jag sakert inte skulle missa min station om jag skulle raka slumra till...Antar att jag var ensam i min vagn, annars borde ju nagon kommit o veackt mig lixom.?!
Jag har da fan inte hort nagot alarm haha
Sa 06:25 gick taget fran Cronulla och taget var framme vid 06:42 och sa en 30 min promenix hem pa de, sa jag kom val i sang ngn gang runt 07:20-30 kan jag tro.
 
Idag har jag bara tagit det lugnt, valdigt skont!!
Spelat lite gitarr, och forsoker ova pa agget o takten, jag ar fan samst pa att halla takten...hahaha
 
Yepp yepp nu ar klockan aldelses for mycket, dags att sova.
Ni far val ha en trevlig Langfredag dar hemma. Och kaka nagra prinskorvar och kottbullar for mig ocksa ;)
 
HAPPY EASTER!!!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0