Oj oj oj, besöks rekord igår! Och jag har köpt något roligt idag!

Jag visste väll att ni skulle gilla att läsa om stekt uppbränd rumpa, era små skadeglada as!
Igår var det rekord på antal besökare, hela 112 besökare och 164 sidvisningar. Kan nog allt tycka att det är imponerande många för att vilja läsa min lilla löjliga blogg. Ligger i snitt runt 25 besökare per dag. Måste varit bilden på min snygga skinka som lockade...
Men Tack! och kul att ni vill läsa och hoppas inte att jag skrämde iväg er igår då ;P
Kan även meddela att brännan är och känns helt ok idag :)
 
Idag åkte jag till Cronulla och gick in på kafét jag jobbade på i två dagar. Sa till henne att jag inte kommer komma tillbaka och sa att jag ville ha mina pengar.
Jag fick mina pengar tackade så hjärtligt och gick där ifrån. 
Har inget nytt jobb, men jag är hellre arbetslös och har roligt än att jobba på ett ställe där det är en bitch till manager som bara får en att känna sig helt värdelös!
 
Så istället för att söka nytt jobb,  som var tanken idag (var tanken hela förra veckan också, men fanns så mycket annat roligt att göra än söka jobb, än så länge är det ingen katastrofal brist på dollars) så gick jag och köpte mig en klänning. Kostade hela $95, men så var det ju 40% rabatt...så jag kunde inte låta bli...
En orange långklänning som är öppen i ryggen, svårt att se på bilden, men jag äger mest svarta kläder, så det var vell på tiden..
Här är min nya klänning :)
 
 
 
 Sen har jag haft sjuk abstinens att inte få spela gitarr o sjunga. Så på väg hem stannade jag till i Miranda. Gick in till musikaffären som jag var inne i för två veckor sedan. Fans en gitarr med hardcase för $199 en, kan den ha hetat austin?? tänkte va fan de får de va värt!
Men jag tog och köpte mig en Fender i stället, halvakustisk, inbyggd stämmare och även den ett hardcase ingick i priset. Några lappar dyrare, men jag fick nya strängar till på köpet! (Man får va glad för det lilla) Detta kalaset kostade mig i alle fall $399
Hur snygg som helst, och helt ok att spela på. Lite ovant, och det var länge sen jag spelade nu, så helvete va ont jag har i mina fingertoppar!!
Men i alle fall för 2700kr / $411 fick jag
1 fender gitarr
1 Hardcase
1 capo (med inbyggd ölöppnare, kan va bra att ha en ölöppnare på sitt capo!? känns som typiskt Australienskt haha)
3 plektrum
Och ett paket med nya strängar.
 
Får väl ändå kännas helt ok!!
 
Skulle ju få låna en gitarr av Matt, en elgitarr och förstärkare. Jag kommer säkert få låna den, men jag ville ha en gitarr för en månad sen. Pallade inte vänta längre. 
Och va fan, har jag en akustisk, så är de väl bara att repa in ett par låtar å prova på lite busking.
Kan ju alltid va trevligt, vem vet har man tur kan man kanske få ihop en slant. Bäst att kolla upp vad de har för regler för busking först bara.. Tror jag läst att det kostar $12 för tre månader, då ska man typ få spela överallt..? Ja, kolla upp det lite närmare som sagt.
Jag kan ju behöva öva på att spela inför folk med, jag blir ju alltid så jävla nervös.. Så det kanske är jätte bra träning.
 
Så första låten jag drog igenom hemma i vardagsrummet idag var
Jordan- Rival Sons
 
Sen körde jag även
Feeling good - Nina Simone
Leading to you - Saint Ana
Angel - Saint Ana
 
De vart de jag hann med att dra igenom ett par gånger. Sen hade jag för ont i mina fingrar. Fan med!!!
 
Jaja imon när jag vaknar! Då ska jag spela igen :) :) 
Något fattigare Anna men ack så lycklig. De var de värt :D
 
Här är min nya gitarr :)
 
 
 
Och för eran njutning kommer här
RIVAL SONS - JORDAN
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0