Brisbane

Ok får väl ursäkta att jag har varit dålig på att uppdatera här de senaste dagarna
 
I fredags morse åkte jag med flyg till Brisbane. För att på Lördagen fira Nicks födelsedag med mina fina Brisbane-vänner.
 
LONE PINE KOALA SACTUARY
 
Det första jag gjorde när jag kom fram, var att gå på toa, sen ut och ta en cigg.. (ja det går inte så bra för mig det här, men skit i de)
Sen gick jag till informationen och frågade hur man tar sig till Lone Pine Koala Sanctuary. Det var dit jag skulle, sen allt annat var (om jag hinner så går jag dit).
Tog tåget till city köpte buss/tågkort. Letade upp Adelaide st där bussen skulle gå ifrån. Var inte så svårt typ bara en gata ner ifrån centralen.
Bussen tog ca en 45 min. Sen var jag där. Första jag gjorde var att gå och köpa en biljett så jag kunde få hålla gosa och bli fotad med en koala. Asså åååhh gud va söta dom är! vilka fantastiska djur! ville bara sno med en i ryggsäcken..men tog mitt förnuft till fånga.
Kände verkligen ett band mellan mig och koalan, där stod vi, höll om varandra, båda två med.........urinvägsinfektion... hahaha kändes som jag var på rätt ställe. Jag och ett 50tal koalor, alla med urinvägsinfektion.
Man fick lova att fylla i en blankett innan man gick där ifrån om man ville, det gjorde jag, och de skulle få fler koalor till nästa vår, och man fick lämna ett namnförslag... Jag valde "Sune" -efter pappa. Tyvärr fick man ju bara skriva ett namn, annars hade jag tagit Berit också, efter Mamma. "Här har vi Koalorna Sune & Berit" Hade ju varit för jumlans nice ;)
 
Men här är jag med söte-koalan!!
 
Sen gick jag in och klappade lite kängurur. Dom är ju rätt stor faktiskt, inte tala om de röda kängururna. Men dessa va i man-blir-i-alla-fall-inte-rädd-storlek.
Denna va ganska stor.. dom är ganska intressanta faktiskt, deras kroppar när dom står upp ser ju typ ut som en människokropp. bara det att de har ett djurhuvud i stället... ska se om jag kan hitta en stående känguru på nätet. men här är jag med en liten storing, an hänger nog på gymmet en del?
 
 
Matar Kängururna
 
Sen är det ju så här, att när jag var liten, minns inte riktigt hur gammal jag var, men jag tror att det var någonstans emellan 6-9 år så var jag och Pappa (har för mig det var Borås) och tittade på massa reptildjur. Och då va det så att man kunde få hålla en stor boaorm.. men.. jag bangade, kommer ihåg att jag var så sjukt besviken på mig själv att jag inte vågade...
Men nu jäklar var chansen framme igen! Fan va tung den var? Eller är det bara jag som e sjukt svag..? Ja jag vet inte...men jag höll den ialle fall... Har för mog att det var en olive python, men jag är ingen expert, så jag kan ha fel..
 
 
De är lixom trevligt så, när ormens kropp är i ungefärlig storlek som mitt lår.. men den var väl söt!
Dock lite otrevligt när den började slingra sig på armen och uppåt..kände hur ansiktet kom närmare mitt ansikte.. då bad jag killen (skötaren) att "för helvete ta bort hans huvud ifrån mitt ansikte, jag kommer dö här snart!!" haha
 
Sen när man ändå är igång så är det lika bra att hålla i en krokodil också. (kan ju erkänna att jag hade hoppats på att det skulle vara en större, men det är väl smart att inte släppa lös turister på stora krokodiler? haha
Men en liten babykrokodil har jag då haft i mina händer.
 
Här har vi en stor sate. Kolla bara, typ armmuskler, bröstmuskler...helt crazy! to much gym??
 
Jag var nog där i en 4 timmar eller något...
 
Sen tog jag buss in till city, inhandlade två par nya skor.  Tog sedan tåget till East Ipswich, ca 50 min från city, för att träffa min kära vän Stacii. (en av killarna jag träffade som tog mig till kisskonserten) Satt hemma hos han resten av kvällen drack några bärs, lyssnade på vinylskiver och tjöta skit.
 
LÖRDAG Nicks Födelsedag
Dagen efter tog vi tåget till City, gick till Meriton Hotel där Amanda, Nick och en annan snubbe befann sig.
Lite utsikt ifrån våning 26..
JA..här har vi Brisbane..
Story Bridge Brisbane
Sedan begav vi oss till Bavarian Bier Café Brisbane  där vi käkade god mat och drack goe öl!
My Brisbane friends
Födelsedagsbarnet Nick. Chokladtårtan som Amanda hade gjort var ju bara helt sagoligt underbart god!!!!
 
Söndag flygplatsen.
Tog tåget hem på söndag morgon, eller nä det blev näst intill 3h försenat pga sjuk dimma i Sydney. Haha fan vad nervös jag blev när jag kommer ut från toan, tomt på folk vid gaten och det står "departed" på skärmen.
Hur fan kan jag ha missat flyget på 10min? dom hinner ju inte ens fylla planet på 10 min. men där var inget plan! Hjärtat började klappa en aning snabbare, gick och frågade en som jobbar där vart mitt plan har tagit vägen. han kollar på skärmen och säger att det har bytt gate, till 31 istället..och det står "Bording" springer bort till gaten, men det tog ytterligare 30 min innan vi fick gå på.
Hujeda mig vad stressad i själen man blir av sånt!
 
Sen åkte jag till Hurstville till doktern. Det var ingen "llvarlig" urinvägsinfektion, så det skulle räcka med den pencilinen han hade gett mig. Men han skrev ut ett recept på hostmedicin med. Denna jävla hostan går mig på nerverna!
 
OPERA HUSET - TENACIOUS D
På kvällen var det Tenacious D på Operahuset som gällde!
Damien Power drog igång kvällen med lite stand up, sedan körde Sasquatch lite enmans show genom att sjunga spela gitarr och trummor, Underhållande!
Sedan kom THE D ut på scen.
Alltså All respekt till Jack Black, han är ju bara helt jävla as rolig!!
Jag menar hur många lite lönnfeta män, kan lyckas få en hel publik/ värld att älska dom. Iklädda illasittande jeans och en allt för lång T-shirt, helst gärna en grå med, så att man verkligen ser svetten..men man bryr sig inte, för det är precis så det ska va. Kyle & Jack! Sweeet!! Det var som jag förväntade mig, helt fantastiskt!!
Blev oturligt nog inte en ända bra bild :( jävla skit men men
 
Sen finns det ju alltid folk som gillar bandet lite mer än alla andra, och givet vis är jag inte sen på att få detta dokumenterat...
 
Det var Fredag-Lördag-Söndag det.
 
 
 
Nu är det inte många dagar kvar innan jag är hemma igen. Imorgon är sista "hela" dagen kvar här, känns jätte konstigt! På torsdag flyger jag.. Sen på fredag morgon, kommer jag anlända till Köpenhamn där min fantastiska kille ska möta upp mig.. :) Längtar typ ihjäl mig! Lär ju äta upp stackarn levande redan på flygplatsen hahaha Sen upp till Göteborg och sen er till Ullared på Lördag... Sen är det hej hej och tillbaka till värkligheten.. ska bli både gött och tråkigt...
fan det är sista onsdagen med beer pong imorgon..Ahhhh röv!!
"man ska hålla på traditionerna" - MEN DE GICK ÅT HELVETE DENNA GÅNGEN. THE DUDES SPELAR FÖR SISTA GÅNGEN IMORGON. Sen lämnar jag min trogne Beer pong partner Matty Penglase. :'(
 
 
 

Kommentarer
Postat av: laura

Koalor har klamydia, inte uvi ;)

2013-05-23 @ 10:06:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0